Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u onze meest gestelde vragen, zoek met de zoekfunctie (Ctrl - f) een trefwoord op en vindt op deze manier snel uw vraag terug. Staat uw vraag er niet tussen? Bel dan gerust even met onze kassa. 

Voorstellingen

Hoe laat is de pauze en wat is de eindtijd van de voorstelling?

De pauzetijden en eindtijden verschillen per voorstelling. Op de avond van de voorstelling kunt u op onze digitale borden zien tot hoe laat de voorstelling duurt en hoe laat de pauze is gepland. Let op: dit is altijd onder voorbehoud van wijzigingen. U kunt ook contact opnemen met onze kassa, één week voor aanvang van de voorstelling. In de meeste gevallen kunnen zij u dan informeren over de pauzetijden en eindtijden.

De voorstelling is uitverkocht, wat kan ik doen?

Is een voorstelling of concert uitverkocht, dan biedt de wachtlijst een laatste kans. Neemt u daarvoor contact op met de kassa. Garanties biedt dit niet, maar mochten er stoelen beschikbaar komen dan nemen wij contact met u op. 

Mogen er film of beeldopnamen worden gemaakt tijdens voorstellingen?

Er mogen geen beeld- en/of geluidsopnames worden gemaakt tijdens voorstellingen. In sommige gevallen is dit, bijvoorbeeld tijdens het slotapplaus, wel toegestaan. In dergelijke gevallen wordt dit duidelijk voorafgaande aan de voorstelling aangegeven.

De locatie/datum/tijd van de voorstelling is gewijzigd. Waar moet ik op letten?

Op onze website staat de meest actuele informatie. Indien u al kaarten heeft gekocht wordt u over de wijziging en de verdere afhandeling geïnformeerd.


Uw bezoek

Waar kan ik parkeren?

Klik HIER voor onze pagina met de routbeschrijving.
Wanneer u uw auto in de Irenegarage, de Stationspleingarage of de Van Heekgarage, dan kunt u uw parkeerkaart bij onze garderobe laten afwaarderen tegen een speciaal tarief van €6,50.

Zijn er eetgelegenheden in de omgeving van het theater?

Op twee minuten loopafstand bevindt u zich op de Oude Markt van Enschede waar veel verschillende restaurantjes zijn gesitueerd. Ook aan het Willem Wilminkplein vindt u verschillende eetgelegenheden. Overleg met het restaurant dat u naar theater gaat, zodat zij rekening kunnen houden met uw vertrektijd.

Waar kan ik een (regio) taxi bestellen?

Indien u een (regio) taxi wilt bestellen kunt u dit kenbaar maken bij onze receptie op de avond van de voorstelling. De taxi haalt u dan op de afgesproken tijd op voor de deur van het theater. Daarnaast kunt u ook op 3 minuten loopafstand het stationsplein vinden waar meestal taxi’s aanwezig zijn.

Ik ben slechthorend, kan ik het theater dan wel bezoeken?

In de Holland Casino Zaal van het Wilminktheater en in de Wilmersbergzaal in het Muziekcentrum is een geluidsversterking aanwezig. Deze is zowel geschikt voor mensen mét als zonder gehoorapparaat en is voor aanvang verkrijgbaar bij de receptie. Vraag onze medewerkers gerust om meer informatie voorafgaand aan de voorstelling.

Wat zijn de voorzieningen voor mindervaliden?

In iedere zaal op al onze locaties zijn een aantal rolstoelplaatsen beschikbaar. Wilt u deze bespreken, geef dit dan tijdig en duidelijk aan bij uw bestelling per telefoon of aan de balie (via de website is niet mogelijk).

Mag mijn blindengeleidehond/SOHO hond mee naar binnen?

Uw hulphond mag mee naar binnen maar graag zijn wij hiervan vooraf op de hoogte. Hiervoor mag u contact opnemen met onze kassa.

Ik ben te laat, wat moet ik doen?

Bent u te laat voor een voorstelling of concert? Houd er rekening mee dat toegang kan worden geweigerd. Wij proberen, als de voorstelling of concert het toelaat, een passende oplossing voor laatkomers te vinden. Wij vragen u zich te melden bij een van onze medewerkers.


Bestelproces

Welke kadobonnen/tegoedbonnen zijn in te wisselen?

U kunt de Wilminktheater Kadobon, De Kleine Willem Kaart en de Podiumcadeaukaart via de site, telefonisch en aan de balie inwisselen. VVV bonnen kunnen alleen worden ingewisseld aan de balie. 

Een tegoedbon kan aan de kassa of telefonisch verzilverd worden met behulp van de code die op de bon staat weergegeven. Het is niet mogelijk om een tegoedbon via de website te verzilveren.

Zijn er Kadobonnen beschikbaar?

Bij de kassa van het Wilminktheater kunt u de Podiumcadeaukaart en de Wilminktheater Kadobon kopen. De Podiumcadeaukaart kunt u ook online bestellen via www.podiumcadeaukaart.nl

Waar kan ik mijn actiecode invullen?

Tijdens het bestelproces op de website kunt u ná het selecteren van het plaatsen van de kaarten in uw winkelmandje uw actiecode invullen.

Hoe lang is de iDeal-link na het bestelproces geldig?

De iDeal-link is vanaf het moment van versturen 12 uur lang geldig.

Wat houden servicekosten in?

In uw kaartprijs zitten (afhankelijk van de soort voorstelling) servicekosten opgenomen. Bij servicekosten van €1,75 is dit inclusief garderobe en koffie/thee vooraf. Bij servicekosten van €4,- is dit inclusief garderobe en koffie/thee vooraf en een drankje (tijdens de pauze of na de voorstelling).

Wat houden boekingskosten in?

Boekingskosten zijn kosten per gemaakte boeking, niet per kaart. Per gemaakte boeking berekenen wij € 2,50 waarmee wij onze administratieve kosten trachten dekkend te krijgen. Onze administratieve kosten bevatten onder andere bankkosten, systeemkosten en personele kosten. Het management van het Wilminktheater en Muziekcentrum Enschede heeft er voor gekozen om deze kosten niet per kaartje toe te kennen, maar als een toevoeging per gemaakte boeking. Dit omdat wij deze kosten niet in onze kaartprijzen willen “verbergen” maar transparant weer willen geven voor onze gasten.

Bezoekers met een Liefhebber lidmaatschap betalen overigens deze kosten niet.

Ik heb vragen over mijn tickets die ik heb gekocht bij een andere verkoopsite (Ticketmaster etc.). Wat moet ik doen?

Indien u vragen heeft over uw tickets die u via een externe verkoopsite heeft gekocht, kunt u contact opnemen met de klantenservice van desbetreffende verkoopsite. Let op: meer informatie over veilige verkoopsites kunt u vinden op weetwaarjekoopt.nl

‘Weet waar je koopt’  
Pas op voor websites die tickets voor een hoger bedrag aanbieden! Waar moet ik op letten als ik online tickets koop? 

Soms kunt u op bepaalde websites tickets voor voorstellingen of concerten kopen, waarbij het lijkt alsof u rechtstreeks bij het theater boekt. Er bestaan echter behoorlijk veel websites, die opgekochte tickets voor een hoger bedrag aanbieden. Daarbij worden dan vaak ook nog hoge ‘servicekosten’ berekend. Het gaat meestal om voorstellingen van bekende cabaretiers, maar het kan voorkomen bij alle voorstellingen.

Het kan bovendien ook zijn dat het om ongeldige of dubbel verkochte tickets gaat, en dat u dus geen toegang kunt krijgen tot de voorstelling.

Op www.weetwaarjekoopt.nl kunt u altijd nakijken of een website op de zwarte lijst staat. Hier staan bovendien ook de officiële verkooppunten vermeld, waar u veilig tickets kunt bestellen voor het juiste bedrag.

Als u via het theater boekt, weet u in elk geval zeker dat u niet teveel betaalt en toegang heeft tot de voorstelling. Dit voorkomt grote teleurstellingen!

LET OP: Is een voorstelling uitverkocht en wilt u deze toch nog heel graag bezoeken? Belt u met de kassa van het Wilminktheater als u op een wachtlijst geplaatst wilt worden. Meestal kunnen we veel mensen van de wachtlijst alsnog blij maken met tickets die teruggekomen zijn.

Op welke manier kan ik veilig tickets kopen?

U kunt op de site van het Wilminktheater veilig kaarten kopen. Daarnaast telefonisch via 053-4858500 op maandag t/m zaterdag van 12.00-17.00 en aan de kassa van het Wilminktheater op maandag t/m zaterdag 12.00-17.00. 
Meer informatie over veilige verkoopsites kunt u vinden op weetwaarjekoopt.nl.

Wat zijn de openingstijden van de kassa?

De kassa is geopend op maandag tot en met  zaterdag van 12.00-17.00. Op feestdagen en in de zomervakantie kan het zijn dat de kassa beperkt geopend is. Dit wordt dan aangegeven op onze website.

Kan ik tickets op een ander adres laten bezorgen dan het factuuradres?

Wanneer u uw tickets op een ander adres wilt laten bezorgen, kunt u contact op nemen met onze kassa. Zij versturen de kaarten naar gewenste andere adres (verzendkosten €4,-).

Ik heb tickets besteld, maar ik heb niks ontvangen via e-mail of post

Heeft u al bij uw spam-mailbox van uw e-mailaccount gekeken? Indien u ook daar geen e-mail van ons heeft kunt u contact opnemen met onze kassa of een e-mail sturen naar: info@wilminktheater.nl

Ik ben mijn tickets kwijt, wat kan ik doen?

De medewerkers van onze kassa kunnen u gratis nieuwe E-tickets sturen. 
Wanneer u duplicaat tickets (hard-copy) wenst, kunnen deze tegen een vergoeding van €1,- per ticket voor aanvang van de voorstelling/concert geprint worden. U dient hiervoor wel op tijd voor voorstelling/concert aanwezig te zijn.

Kan ik tickets retourneren?

Bent u verhinderd? Erg jammer, maar gelukkig bieden wij de mogelijkheid de ticket(s) tot uiterlijk 2 werkdagen voor de uitvoering bij de centrale kassa in te wisselen voor een tegoedbon. U mag uw tickets ook ruilen voor andere tickets. Per teruggebracht of te ruilen ticket wordt €2,- annuleringskosten berekend. Dit geldt ook voor het ruilen van plaatsen binnen een voorstelling of concert. U kunt hiervoor onze kassa bezoeken of telefonisch contact opnemen.

Kan ik mijn reservering nog annuleren of ruilen?

U kunt tot uiterlijk 2 werkdagen voor een voorstelling of concert tickets retourneren. U ontvangt hiervoor een tegoedbon. Per ticket gaat er 2 euro van het tegoed af, dit zijn de annuleringskosten. Wanneer u tickets wilt omruilen voor een andere voorstelling kunnen we het tegoed natuurlijk gelijk verrekenen.

Kan ik tickets voor een bepaalde tijd reserveren?

Het is mogelijk om tickets voor een bepaalde tijd (onbetaald) in de reservering te laten zetten. Dit kan alleen telefonisch (via 053-4858500) of aan de kassa van het Wilminktheater. De tickets blijven maximaal 7 dagen gereserveerd. Wanneer de voorstelling binnen 7 dagen plaatsvindt kunnen de kaarten tot uiterlijk 2 werkdagen voor de voorstelling voor u gereserveerd blijven.

Het is niet mogelijk om via de website tickets (onbetaald) in de reservering te laten zetten.

Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?

Rolstoelplaatsen kunt u reserveren aan de kassabalie of telefonisch via 053-4858500. U kunt rolstoelplaatsen niet online bestellen.

Ik ben slecht ter been, waar kan ik het beste plaatsen reserveren?

Sommige plaatsen zijn moeilijk of niet toegankelijk voor mensen die slecht ter been zijn. Dit verschilt ook per locatie. Voor advies kunt u bellen met de kassa (via 053-4858500).

Voor wie geldt de Jeugd/Jongeren prijs?

Wanneer een jeugd- en jongerenprijs van toepassing is, dan wordt dit vermeld bij de voorstelling of het concert. Jeugd- en jongerenprijzen gelden voor bezoekers tot 18 jaar.

Kan ik een CJP Cultuurkaart gebruiken?

Bij het Wilminktheater krijgt u geen extra korting met de CJP Cultuurkaart. Voor enkele voorstellingen geldt wel een gereduceerd Jeugd/Jongeren tarief.

Krijg ik de dag van de voorstelling last minute korting?

Er wordt geen last minute korting gegeven. Bij veel voorstellingen heeft u de mogelijkheid om te kiezen uit verschillende rangen/prijzen. Het kan daardoor juist voordeliger zijn om op tijd uw kaarten te bestellen.

Wanneer ontvang ik mijn online bestelde tickets?

Wanneer u online tickets heeft besteld, en u heeft gekozen voor e-tickets, dan ontvangt u de tickets binnen enkele minuten na de betaling. Heeft u niks ontvangen? Kijkt u voor de zekerheid ook even in uw map ongewenste email/Spam. Vindt u de tickets hier ook niet terug? Neemt u dan contact op met de kassa.

Is het nodig om mijn tickets te printen?

Nee, u hoeft de tickets niet uit te printen. E-tickets kunt u ook op de telefoon laten zien. We vragen u om de helderheid van uw telefoon zo scherp mogelijk in te stellen, zodat de scanners de QR code kunnen lezen.

Weetwaarjekoopt.nl - Waar moet ik op letten als ik online tickets koop?

Pas op voor websites die tickets voor een hoger bedrag aanbieden!
Soms kunt u op bepaalde websites tickets voor voorstellingen of concerten kopen, waarbij het lijkt alsof u rechtstreeks bij het theater boekt. Er bestaan echter behoorlijk veel websites, die opgekochte tickets voor een hoger bedrag aanbieden. Daarbij worden dan vaak ook nog hoge ‘servicekosten’ berekend. Het gaat meestal om voorstellingen van bekende cabaretiers, maar het kan voorkomen bij alle voorstellingen.

Het kan bovendien ook zijn dat het om ongeldige of dubbel verkochte tickets gaat, en dat u dus geen toegang kunt krijgen tot de voorstelling.

Op www.weetwaarjekoopt.nl kunt u altijd nakijken of een website op de zwarte lijst staat. Hier staan bovendien ook de officiële verkooppunten vermeld, waar u veilig tickets kunt bestellen voor het juiste bedrag.

Als u via het theater boekt, weet u in elk geval zeker dat u niet teveel betaalt en toegang heeft tot de voorstelling. Dit voorkomt grote teleurstellingen!

LET OP: Is een voorstelling uitverkocht en wilt u deze toch nog heel graag bezoeken? Belt u met de kassa van het Wilminktheater als u op een wachtlijst geplaatst wilt worden.

Meestal kunnen we veel mensen van de wachtlijst alsnog blij maken met tickets die teruggekomen zijn.

De voorstelling is uitverkocht, is er een wachtlijst?

Zodra een voorstelling uitverkocht is, kunt u op een wachtlijst geplaatst worden. U kunt hiervoor contact opnemen met de kassa. Zodra er plaatsen beschikbaar komen, bellen we degenen die op de wachtlijst staan. Vanzelfsprekend kunt u dan beslissen of u alsnog tickets wilt bestellen.

Mijn account en gegevens

Ik heb geen account. Hoe kan ik deze aanmaken?

Hier kunt u een account aanmaken. U kunt alleen kaarten kopen op onze website nadat u een persoonlijk account aangemaakt heeft. Hiervoor vult u het aanmeldformulier zo compleet mogelijk in en maakt u uw account aan. U zult een bevestigingsmail in uw inbox ontvangen om uw registratie te bevestigen en bestelt uw kaarten in het vervolg via onze website.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat kan ik doen?

Klik hier om uw wachtwoord te veranderen. U kunt uw e-mailadres invullen en ontvangt hierna een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord in te kunnen stellen. Volg de instructies in deze mail en log daarna opnieuw in op onze website om uw kaarten te bestellen.

Hoe geef ik een adreswijziging door?

Binnen uw eigen account omgeving kunt u uw adreswijzigingen doorgeven. Indien dit niet lukt, kunt u ook een mail sturen naar info@wilminktheater.nl of contact opnemen met onze kassa.

Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?

Om u af te melden van de nieuwsbrief klik hier


Onze organisatie

Is het telefoonnummer van de kassa voor alle locaties geldig?

Via telefoonnummer van de kassa kunt u kaarten kopen voor alle locaties.
De kassa is bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 12.00 tot 17.00 uur Tel.: 053 485 85 00 Bezoekadres: Wenninkgaarde 40-42, 7511 PH Enschede

Hoe word ik liefhebber van Wilminktheater en Muziekcentrum Enschede?

U kunt via onze site of onze kassa kunt u liefhebber worden of u kunt contact opnemen met onze kassaKlik hier voor meer informatie over liefhebbers.

Voordelen Liefhebbers:

  • Als eerste boeken
  • U betaalt geen reserveringskosten
  • Liefhebbers worden als eerste op de hoogte van bijboekingen.

Ik ben liefhebber maar ik wil mij afmelden, hoe doe ik dat?

Afmelden als vriend of liefhebber is mogelijk. Deze afmelding geldt vanaf het aankomende seizoen. U stuurt hiervoor dan (vóór 1 april) een mailtje met uw afmelding naar info@wilminktheater.nl

Is het mogelijk om een rondleiding te organiseren?

Ja dat is mogelijk. U kunt contact opnemen met de afdeling sales via tel.: 053 485 85 60 of stuur een e-mail naar evenementen@wilminktheater.nl.

Kassa: 053 – 485 85 00
Bereikbaar: ma. t/m za. 12.00 - 17.00 uur. Ook voor het annuleren van kaarten kunt u met onze kassa bellen

Cookies op de Wilminktheater website

Wilminktheater maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u onze site optimaal kunt gebruiken. Meer informatie

Akkoord
De voorstelling is verwijderd uit uw favorieten
Fout bij bijwerken van uw favorieten
De voorstelling is toegevoegd aan uw favorieten.
Bekijk favorieten
Mijn favorieten
Stuur naar jezelf
Stuur naar een vriend
De vragen die zijn aangegeven met een * zijn verplicht.
Je favorieten zijn verstuurd naar 
Ophalen resultaten.....
Favorieten zijn leeg