FAQ

Hieronder vindt u onze meest gestelde vragen, zoek met de zoekfunctie (Ctrl - f) een trefwoord op en vindt op deze manier snel uw vraag terug. Staat uw vraag er niet tussen? Bel dan gerust even met onze kassa. 

Voorstellingen

Hoe laat is de pauze en de eindtijd van de voorstelling?

De pauzetijden en eindtijden verschillen per voorstelling. Op de avond van de voorstelling kunt u op onze digitale borden zien tot hoe laat de voorstelling duurt en hoe laat de pauze is gepland. Let op: dit is altijd onder voorbehoud van wijzigingen. U kunt ook contact opnemen met onze kassa, één week voor aanvang van de voorstelling. In de meeste gevallen kunnen zij u dan informeren over de pauzetijden en eindtijden.

De voorstelling is uitverkocht, wat kan ik doen?

Is een voorstelling of concert uitverkocht, dan biedt de wachtlijst een laatste kans. Neemt u daarvoor contact op met de kassa. Garanties biedt dit niet, maar mochten er stoelen beschikbaar komen dan nemen wij contact met u op. 

Mogen er film of beeldopnamen worden gemaakt tijdens voorstellingen?

Er mogen geen beeld- en/of geluidsopnames worden gemaakt tijdens voorstellingen. In sommige gevallen is dit, bijvoorbeeld tijdens het slotapplaus, wel toegestaan. In dergelijke gevallen wordt dit duidelijk voorafgaande aan de voorstelling aangegeven. 

De locatie/datum/tijd van de voorstelling is gewijzigd. Waar moet ik op letten?

Op onze website www.wilminktheater.nl staat de meest actuele informatie. Indien u al kaarten heeft gekocht wordt u over de wijziging en de verdere afhandeling geïnformeerd.

Uw bezoek

Waar kan ik parkeren?

Klik HIER voor onze pagina met de routbeschrijving.
Wanneer u uw auto in de Irenegarage, de Stationspleingarage of de Van Heekgarage, dan kunt u uw parkeerkaart bij onze garderobe laten afwaarderen tegen een speciaal tarief van €6,-

Zijn er eetgelegenheden in de omgeving van het theater?

Op twee minuten loopafstand bevindt u zich op de Oude Markt van Enschede waar veel verschillende restaurantjes zijn gesitueerd. Ook aan het Willem Wilminkplein vindt u verschillende eetgelegenheden. Overleg met het restaurant dat u naar theater gaat, zodat zij rekening kunnen houden met uw vertrektijd.

Waar kan ik een (regio)taxi bestellen?

Indien u een (regio)taxi wilt bestellen kunt u dit kenbaar maken bij onze receptie op de avond van de voorstelling. De taxi haalt u dan op de afgesproken tijd op voor de deur van het theater. Daarnaast kunt u ook op 3 minuten loopafstand het stationsplein vinden waar meestal taxi’s aanwezig zijn.

Ik ben slechthorend, kan ik het theater dan wel bezoeken?

In de Holland Casino Zaal van het Wilminktheater en in de Wilmersbergzaal in het Muziekcentrum is een geluidsversterking aanwezig. Deze is zowel geschikt voor mensen mét als zonder gehoorapparaat en is voor aanvang verkrijgbaar bij de receptie. Vraag onze medewerkers gerust om meer informatie voorafgaand aan de voorstelling.

Wat zijn de voorzieningen voor mindervaliden?

In iedere zaal op al onze locaties zijn een aantal rolstoelplaatsen beschikbaar. Wilt u deze bespreken, geef dit dan tijdig en duidelijk aan bij uw bestelling per telefoon of aan de balie (via de website is niet mogelijk).

Mag mijn blindengeleidehond/SOHO hond mee naar binnen?

Uw hulphond mag mee naar binnen maar graag zijn wij hiervan vooraf op de hoogte. Hiervoor mag u contact opnemen met onze kassa.

Ik ben te laat, wat moet ik doen?
Bent u te laat voor een voorstelling of concert? Houd er rekening mee dat toegang kan worden geweigerd. Wij proberen, als de voorstelling of concert het toelaat, een passende oplossing voor laatkomers te vinden. Wij vragen u zich te melden bij een van onze medewerkers.

Bestelproces

Welke kadobonnen zijn in te wisselen?

U kunt de Wilminktheater Kadobon, De Kleine Willem Kaart en de Podiumcadeaukaart via de site, telefonisch en aan de balie inwisselen. VVV bonnen kunnen alleen worden ingewisseld aan de balie.  

Waar kan ik mijn actiecode invullen?

Tijdens het bestelproces op de website kunt u ná het selecteren van het plaatsen van de kaarten in uw winkelmandje uw actiecode invullen.

Hoe lang is de iDeal-link na het bestelproces geldig?

De IDeal-link is vanaf het moment van versturen 12 uur lang geldig.

Wat houden servicekosten in?

In uw kaartprijs zitten (afhankelijk van de soort voorstelling) servicekosten opgenomen. Bij servicekosten van €1,75 is dit inclusief garderobe en koffie/thee vooraf. Bij servicekosten van €4,- is dit inclusief garderobe en koffie/thee vooraf en een drankje (tijdens de pauze of na de voorstelling).

Wat houden boekingskosten in?

Boekingskosten zijn kosten per gemaakte boeking, niet per kaart. Per gemaakte boeking berekenen wij € 2,50 waarmee wij onze administratieve kosten trachten dekkend te krijgen. Onze administratieve kosten bevatten onder andere bankkosten, systeemkosten en personele kosten. Het management van het Wilminktheater en Muziekcentrum Enschede heeft er voor gekozen om deze kosten niet per kaartje toe te kennen, maar als een toevoeging per gemaakte boeking. Dit omdat wij deze kosten niet in onze kaartprijzen willen “verbergen” maar transparant weer willen geven voor onze gasten.

Ik heb vragen over mijn kaarten die ik heb gekocht bij een andere verkoopsite (Ticketmaster, Eventim, Nationale Theaterkassa etc.). Wat moet ik doen?

Indien u vragen heeft over uw tickets die u via een externe verkoopsite heeft gekocht, kunt u contact opnemen met de klantenservice van desbetreffende verkoopsite. Let op: meer informatie over veilige verkoopsites kunt u vinden op www.weetwaarjekoopt.nl.

Waar kan ik veilig tickets kopen?

U kunt op de site van het Wilminktheater www.wilminktheater.nl  veilig kaarten kopen. Meer informatie over veilige verkoopsites kunt u vinden op www.weetwaarjekoopt.nl.

Kan ik tickets op een ander adres laten bezorgen dan het factuuradres?

Wanneer u uw tickets op een ander adres wilt laten bezorgen, kunt u contact op nemen met onze kassa. Zij versturen de kaarten naar gewenste andere adres. (Verzendkosten € 4,00)

Ik heb tickets besteld, maar ik heb niks ontvangen via e-mail of post

Heeft u al bij uw spam-mailbox van uw e-mailaccount gekeken? Indien u ook daar geen e-mail van ons heeft kunt u contact opnemen met onze kassa of een e-mail sturen naar: info@wilminktheater.nl

Ik ben mijn tickets kwijt, wat kan ik doen?

De medewerkers van onze kassa kunnen u gratis nieuwe E-tickets sturen.

Wanneer u duplicaat kaarten (hard-copy) wenst, kunnen deze tegen een vergoeding van € 1,00 per kaart voor aanvang van de voorstelling/concert geprint worden. U dient hiervoor wel op tijd  voor voorstelling/concert aanwezig te zijn.

Kan ik tickets retourneren?

Bent u verhinderd? Erg jammer, maar gelukkig bieden wij de mogelijkheid de kaart(en) tot uiterlijk 2 werkdagen voor de uitvoering bij de centrale kassa in te wisselen voor een tegoedbon. U mag uw kaarten ook ruilen voor andere kaarten. Per teruggebracht of te ruilen kaartje wordt €2,- annuleringskosten berekend. Dit geldt ook voor het ruilen van plaatsen binnen een voorstelling of concert. U kunt hiervoor onze kassa bezoeken of telefonisch contact opnemen.

Mijn account en gegevens

Ik heb geen account. Hoe kan ik deze aanmaken?

Rechts bovenin onze website vindt u een knop met ‘inloggen’. Hier kunt u een account aanmaken.

U kunt alleen kaarten kopen op onze website nadat u een persoonlijk account aangemaakt heeft. Hiervoor vult u het aanmeldformulier zo compleet mogelijk in en maakt u uw account aan. U zult een bevestigingsmail in uw inbox ontvangen om uw registratie te bevestigen en bestelt uw kaarten in het vervolg via onze website.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat kan ik doen?

Onder het inlogvenster vindt u een knop met ‘Wachtwoord vergeten’. U kunt uw e-mailadres invullen en ontvangt hierna een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord in te kunnen stellen. Volg de instructies in deze mail en log daarna opnieuw in op onze website om uw kaarten te bestellen.

Hoe geef ik een adreswijziging door?

U kunt een mail sturen naar info@wilminktheater.nl of contact opnemen met onze kassa.

Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?

Om u af te melden van de nieuwsbrief klik hier


Onze organisatie

Is het telefoonnummer van de kassa voor alle locaties geldig?

Via telefoonnummer van de kassa kunt u kaarten kopen voor alle locaties. De kassa is bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 12.00 tot 17.00 uur telefoon 053-4858500 Bezoekadres: Wenninkgaarde 40-42, 7511 PH Enschede

Hoe word ik liefhebber van Wilminktheater en Muziekcentrum Enschede?

U kunt via onze site of onze kassa kunt u liefhebber worden of u kunt contact opnemen met onze kassa. Klik hier voor meer informatie over liefhebbers.

Voordelen Liefhebbers:
-       Als eerste boeken
-       U betaalt geen reserveringskosten
-       Liefhebbers worden als eerste op de hoogte van bijboekingen.

Ik ben vriend/liefhebber maar ik wil mij afmelden, hoe doe ik dat?

Afmelden als vriend of liefhebber is mogelijk. Deze afmelding geldt vanaf het aankomende seizoen. U stuurt hiervoor dan (vóór 1 april) een mailtje met uw afmelding naar info@wilminktheater.nl

Is het mogelijk om een rondleiding te organiseren?

Ja dat is mogelijk. U kunt contact opnemen met de afdeling sales via telefoonnummer 053 - 485 85 60 of een e-mail sturen naar evenementen@wilminktheater.nl

Kassa: 053 – 485 85 00
Bereikbaar: ma. t/m za. 12.00 - 17.00 uur. Ook voor het annuleren van kaarten kunt u met onze kassa bellen

Cookies op de Wilminktheater website

Wilminktheater maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u onze site optimaal kunt gebruiken. Meer informatie

Akkoord
U bent nog niet ingelogd

Om een voorstelling aan uw wensenlijst toe te voegen moet u eerst ingelogd zijn.

Ja, ik wil inloggen
De voorstelling is toegevoegd aan uw wensenlijst
De voorstelling is verwijderd uit uw wensenlijst
Fout bij bijwerken van uw wensenlijst