Bestelproces

Bestelinformatie > Veelgestelde vragen > Bestelproces

Welke kadobonnen/tegoedbonnen zijn in te wisselen?
U kunt de Wilminktheater Kadobon en de Podiumcadeaukaart via de site, telefonisch en aan de balie inwisselen. VVV bonnen kunnen alleen worden ingewisseld aan de balie. 

Een tegoedbon kan aan de kassa of telefonisch verzilverd worden met behulp van de code die op de bon staat weergegeven. Het is niet mogelijk om een tegoedbon via de website te verzilveren.

Zijn er Kadobonnen beschikbaar?
Bij de kassa van het Wilminktheater kunt u de Podiumcadeaukaart en de Wilminktheater Kadobon kopen. De Podiumcadeaukaart kunt u ook online bestellen via www.podiumcadeaukaart.nl

Waar kan ik mijn actiecode invullen?
Tijdens het bestelproces op de website kunt u ná het selecteren van het plaatsen van de kaarten in uw winkelmandje uw actiecode invullen.

Hoe lang is de iDeal-link na het bestelproces geldig?
De iDeal-link is vanaf het moment van versturen 12 uur lang geldig.

Wat houden servicekosten in?
In uw kaartprijs zitten (afhankelijk van de soort voorstelling) servicekosten opgenomen. Bij servicekosten van €1,75 is dit inclusief garderobe en koffie/thee vooraf. Bij servicekosten van €4,- is dit inclusief garderobe en koffie/thee vooraf en een drankje (tijdens de pauze of na de voorstelling).

Wat houden boekingskosten in?
Boekingskosten zijn kosten per gemaakte boeking, niet per kaart. Per gemaakte boeking berekenen wij
€2,50 waarmee wij onze administratieve kosten trachten dekkend te krijgen. Onze administratieve kosten bevatten onder andere bankkosten, systeemkosten en personele kosten. Het management van het Wilminktheater en Muziekcentrum Enschede heeft er voor gekozen om deze kosten niet per kaartje toe te kennen, maar als een toevoeging per gemaakte boeking. Dit omdat wij deze kosten niet in onze kaartprijzen willen “verbergen” maar transparant weer willen geven voor onze gasten. Bezoekers met een Liefhebber lidmaatschap betalen overigens deze kosten niet.

Ik heb vragen over mijn tickets die ik heb gekocht bij een andere verkoopsite (Ticketmaster etc.). Wat moet ik doen?

Indien u vragen heeft over uw tickets die u via een externe verkoopsite heeft gekocht, kunt u contact opnemen met de klantenservice van desbetreffende verkoopsite. Let op: meer informatie over veilige verkoopsites kunt u vinden op weetwaarjekoopt.nl

‘Weet waar je koopt’  
Pas op voor websites die tickets voor een hoger bedrag aanbieden! Waar moet ik op letten als ik online tickets koop? 

Soms kunt u op bepaalde websites tickets voor voorstellingen of concerten kopen, waarbij het lijkt alsof u rechtstreeks bij het theater boekt. Er bestaan echter behoorlijk veel websites, die opgekochte tickets voor een hoger bedrag aanbieden. Daarbij worden dan vaak ook nog hoge ‘servicekosten’ berekend. Het gaat meestal om voorstellingen van bekende cabaretiers, maar het kan voorkomen bij alle voorstellingen.

Het kan bovendien ook zijn dat het om ongeldige of dubbel verkochte tickets gaat, en dat u dus geen toegang kunt krijgen tot de voorstelling.

Op www.weetwaarjekoopt.nl kunt u altijd nakijken of een website op de zwarte lijst staat. Hier staan bovendien ook de officiële verkooppunten vermeld, waar u veilig tickets kunt bestellen voor het juiste bedrag.

Als u via het theater boekt, weet u in elk geval zeker dat u niet teveel betaalt en toegang heeft tot de voorstelling. Dit voorkomt grote teleurstellingen!

LET OP: Is een voorstelling uitverkocht en wilt u deze toch nog heel graag bezoeken? Belt u met de kassa van het Wilminktheater als u op een wachtlijst geplaatst wilt worden. Meestal kunnen we veel mensen van de wachtlijst alsnog blij maken met tickets die teruggekomen zijn.

Op welke manier kan ik veilig tickets kopen?
U kunt op de site van het Wilminktheater veilig kaarten kopen. Daarnaast telefonisch via 053-4858500 op maandag t/m zaterdag van 12.00-17.00 uur en aan de kassa van het Wilminktheater op maandag t/m zaterdag van 12.00-17.00 uur. Meer informatie over veilige verkoopsites kunt u vinden op weetwaarjekoopt.nl. Let op: i.v.m. coronamaatregelen is de kassa alleen bereikbaar via kassa@wilminktheater.nl van ma t/m vr van 12.00 tot 17.00 uur.

Wat zijn de openingstijden van de kassa?
De kassa is geopend op maandag t/m zaterdag van 12.00-17.00 uur. Op feestdagen en in de zomervakantie kan het zijn dat de kassa beperkt geopend is. Dit wordt dan aangegeven op onze website. Let op: i.v.m. coronamaatregelen is de kassa alleen bereikbaar via kassa@wilminktheater.nl van ma t/m vr van 12.00 tot 17.00 uur.

Kan ik tickets op een ander adres laten bezorgen dan het factuuradres?
Wanneer u uw tickets op een ander adres wilt laten bezorgen, kunt u contact op nemen met onze kassa. Zij versturen de kaarten naar het gewenste andere adres (verzendkosten €4,-).

Ik heb tickets besteld, maar ik heb niks ontvangen via e-mail of post
Heeft u al bij uw spam-mailbox van uw e-mailaccount gekeken? Indien u ook daar geen e-mail van ons heeft kunt u contact opnemen met onze kassa of een e-mail sturen naar: info@wilminktheater.nl

Ik ben mijn tickets kwijt, wat kan ik doen?
De medewerkers van onze kassa kunnen u gratis nieuwe E-tickets sturen. Wanneer u duplicaat tickets (hard-copy) wenst, kunnen deze tegen een vergoeding van €1,- per ticket voor aanvang van de voorstelling/concert geprint worden. U dient hiervoor wel op tijd voor voorstelling/concert aanwezig te zijn.

Kan ik tickets retourneren?
Bent u verhinderd? Erg jammer, maar gelukkig bieden wij de mogelijkheid de ticket(s) tot uiterlijk 2 werkdagen voor de uitvoering bij de centrale kassa in te wisselen voor een tegoedbon. U mag uw tickets ook ruilen voor andere tickets. Per teruggebracht of te ruilen ticket wordt €2,- annuleringskosten berekend. Dit geldt ook voor het ruilen van plaatsen binnen een voorstelling of concert. U kunt hiervoor onze kassa bezoeken of telefonisch contact opnemen.

Kan ik mijn reservering nog annuleren of ruilen?
U kunt tot uiterlijk 2 werkdagen voor een voorstelling of concert tickets retourneren. U ontvangt hiervoor een tegoedbon. Per ticket gaat er €2,- van het tegoed af, dit zijn de annuleringskosten. Wanneer u tickets wilt omruilen voor een andere voorstelling kunnen we het tegoed natuurlijk gelijk verrekenen.

Kan ik tickets voor een bepaalde tijd reserveren?
Het is mogelijk om tickets voor een bepaalde tijd (onbetaald) in de reservering te laten zetten. Dit kan alleen telefonisch (via 053-4858500) of aan de kassa van het Wilminktheater. De tickets blijven maximaal 7 dagen gereserveerd. Wanneer de voorstelling binnen 7 dagen plaatsvindt kunnen de kaarten tot uiterlijk 2 werkdagen voor de voorstelling voor u gereserveerd blijven.

Het is niet mogelijk om via de website tickets (onbetaald) in de reservering te laten zetten.

Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?
Rolstoelplaatsen kunt u reserveren aan de kassabalie of telefonisch via 053-4858500. U kunt rolstoelplaatsen niet online bestellen.

Ik ben slecht ter been, waar kan ik het beste plaatsen reserveren?
Sommige plaatsen zijn moeilijk of niet toegankelijk voor mensen die slecht ter been zijn. Dit verschilt ook per locatie. Voor advies kunt u bellen met de kassa via 053-4858500.

Voor wie geldt de Jeugd/Jongeren prijs?
Wanneer een jeugd- en jongerenprijs van toepassing is, dan wordt dit vermeld bij de voorstelling of het concert. Jeugd- en jongerenprijzen gelden voor bezoekers tot 18 jaar.

Kan ik een CJP Cultuurkaart gebruiken?
Bij het Wilminktheater krijgt u geen extra korting met de CJP Cultuurkaart. Voor enkele voorstellingen geldt wel een gereduceerd Jeugd/Jongeren tarief.

Krijg ik de dag van de voorstelling last minute korting?
Er wordt geen last minute korting gegeven. Bij veel voorstellingen heeft u de mogelijkheid om te kiezen uit verschillende rangen/prijzen. Het kan daardoor juist voordeliger zijn om op tijd uw kaarten te bestellen.

Wanneer ontvang ik mijn online bestelde tickets?
Wanneer u online tickets heeft besteld, en u heeft gekozen voor e-tickets, dan ontvangt u de tickets binnen enkele minuten na de betaling. Heeft u niks ontvangen? Kijkt u voor de zekerheid ook even in uw map ongewenste email/Spam. Vindt u de tickets hier ook niet terug? Neemt u dan contact op met de kassa via 053-4858500

Is het nodig om mijn tickets te printen?
Nee, u hoeft de tickets niet uit te printen. E-tickets kunt u ook op de telefoon laten zien. We vragen u om de helderheid van uw telefoon zo scherp mogelijk in te stellen, zodat de scanners de QR code kunnen lezen.

Weetwaarjekoopt.nl - Waar moet ik op letten als ik online tickets koop?
Pas op voor websites die tickets voor een hoger bedrag aanbieden!
Soms kunt u op bepaalde websites tickets voor voorstellingen of concerten kopen, waarbij het lijkt alsof u rechtstreeks bij het theater boekt. Er bestaan echter behoorlijk veel websites, die opgekochte tickets voor een hoger bedrag aanbieden. Daarbij worden dan vaak ook nog hoge ‘servicekosten’ berekend. Het gaat meestal om voorstellingen van bekende cabaretiers, maar het kan voorkomen bij alle voorstellingen.

Het kan bovendien ook zijn dat het om ongeldige of dubbel verkochte tickets gaat, en dat u dus geen toegang kunt krijgen tot de voorstelling.

Op www.weetwaarjekoopt.nl kunt u altijd nakijken of een website op de zwarte lijst staat. Hier staan bovendien ook de officiële verkooppunten vermeld, waar u veilig tickets kunt bestellen voor het juiste bedrag.

Als u via het theater boekt, weet u in elk geval zeker dat u niet teveel betaalt en toegang heeft tot de voorstelling. Dit voorkomt grote teleurstellingen!

LET OP: Is een voorstelling uitverkocht en wilt u deze toch nog heel graag bezoeken? Belt u met de kassa van het Wilminktheater als u op een wachtlijst geplaatst wilt worden.

Meestal kunnen we veel mensen van de wachtlijst alsnog blij maken met tickets die teruggekomen zijn.

De voorstelling is uitverkocht, is er een wachtlijst?
Zodra een voorstelling uitverkocht is, kunt u op een wachtlijst geplaatst worden. U kunt hiervoor contact opnemen met de kassa. Zodra er plaatsen beschikbaar komen, bellen we degenen die op de wachtlijst staan. Vanzelfsprekend kunt u dan beslissen of u alsnog tickets wilt bestellen.

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals ook video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stemt u hiermee in. Als u niet akkoord bent, kunt u via de knop ‘Instellingen aanpassen’ uw voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt uw winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt u inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen